Bardzo dużą rolę ze względów wizerunkowych, jak i sprzedażowych odgrywa prowadzenie kampanii Google AdWords. Jest to reklama w wyszukiwarce internetowej, dzięki której oferta Twojego produktu może docierać bezpośrednio do osób wykazujących zainteresowanie podobnymi usługami. Aby reklama była skuteczna i dotarła do odpowiedniej grupy docelowej, kampania musi zostać odpowiednio zoptymalizowana.
Prowadzisz kampanię AdWords, ale czy Twoje działania są skuteczne? Czy nie popełniasz żadnych błędów? Skorzystaj z audytu AdWords i sprawdź jakość prowadzonych kampanii.
Co dzięki temu zyskasz?
Audyt AdWords pozwoli na zniwelowanie popełnianych błędów oraz dogłębne przeanalizowanie prowadzonych przez Ciebie kampanii. To z kolei wpłynie na poprawę jakości i w większym stopniu spełni Twoje założenia. Popełnianie nawet drobnych błędów może skutkować znaczącym obniżeniem jakości reklam i gorszym docieraniem do odpowiedniej grupy docelowej. Dzięki audytowi AdWords można zniwelować niepotrzebne kliknięcia i polepszyć sposób zarządzania budżetem reklamowym. Zoptymalizowanie kampanii oznacza skuteczniejsze dotarcie z ofertą do użytkowników, a to z kolei zwiększa szansę na wzrost sprzedaży produktów i usług w sieci.
Jak to działa?
W czasie audytu zostanie zweryfikowany przepływ informacji między usługami Google. Prowadzenie efektywnej kampanii to nie tylko działania na koncie AdWords. Istotne jest także połączenie z Google Analytics, a także opcja autotagowania kampanii oraz importu danych. W czasie audytu zostanie sprawdzone połączenie z kontem YouTube, Google Play, Google Search Console oraz Google Merchant Center.
Przeprowadzając audyt AdWords, specjalista sprawdzi kluczowe wskaźniki – konwersje, średnie CPC, współczynnik klikalności, współczynnik odrzuceń oraz Wynik Jakości. Przy uporządkowanej strukturze kampanii i kont można z powodzeniem przeprowadzać analizy oraz optymalizację.
Co więcej, specjalista przeanalizuje stosowane słowa kluczowe pod kątem zgodności z produktem i reklamowaną branżą. W przypadku nietrafności słów kluczowych, kampania reklamowa nie będzie miała szansy zarabiać. Istotne będzie także zweryfikowanie wykluczających słów kluczowych i schematów dopasowań.
Co jest ważne przy tworzeniu kampanii?
Na skuteczność i odbiór reklam ma wpływ sposób ich napisania. W czasie audytu zostanie sprawdzona jakość stylistyczna reklam i ich poprawność techniczna. Pod lupę zostanie wzięty schemat nagłówków, wyświetlany adres URL oraz końcowy URL. Warto pamiętać, iż treść powinna być napisana językiem korzyści, a więc zysku, jaki będzie miał dzięki temu potencjalny odbiorca. Treść powinna też wywierać dobre wrażenie na użytkownikach, bo tylko wtedy przyniesie pozytywne skutki.
W czasie audytu AdWords zostanie sprawdzona struktura kampanii, która ma niebagatelny wpływ na zarządzanie jej przebiegiem i osiągane efekty. Pod uwagę zostanie wzięta także zasadność stosowania konkretnego podziału i zostaną uwzględnione jego korekty.
Audyt AdWords będzie odpowiednim rozwiązaniem, jeżeli chcesz zweryfikować pracę agencji reklamowej wykonującej kampanię dla Twojej firmy, adwords Lublin ComboMarketing – znają się na tym. Jest również możliwość sprawdzenia, kiedy i czy w ogóle samodzielnie prowadzone działania przynoszą oczekiwane rezultaty. Audyt pozwoli wdrożyć zmiany, które przyniosą większą skuteczność reklamowania się w sieci.